Vana händer ljuger aldrig

Publicerad 2012-12-05 21:39:00 i Allmänt,

 
Jag sitter här i mitt rum med en ångande kopp te gjort på Jasmine och fem ljus omgiver mig. Tre röda kuber, numer rektanglar, och två runda lyktor. Jag har alltid föredragit levande ljus framför döda glödlampor. Den enda lampan som får lysa är adventsstjärnan i mitt fyrkantiga fönster, den har tillåtelse. Utanför "min" värld faller tusentals snöflingor för att förena sig med sina vänner nere på marken. Det är så märkligt, på fyra dagar har hela världen förvandlats från ett vemodigt höstlandskap till ett gnistrande vinterland. Jag förstår det inte, men likväl älskar jag det. Om jag önskar tillräckligt hårt kanske, kanske snön stannar till Julafton. Som en av mina fina vänner en gång sa "Om man önskar något redigt mycket, blir det så!", eller något sådant. Jag minns inte ordagrant.
 
Men nu ska jag skriva en text om stilleben, önska mig ett varmt lycka till. Det kan behövas i dessa tider. Ty det stundas hårda tider, som Navid Modiri en gång sa. Eller något sådant, jag minns inte det heller. Nåja, nu ska jag mysa ned mig tillsammans med The Script och försöka få ordning på mitt arbete.
 
 
Minns du kompis? :-)
 

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-12-06 10:44:52

såklart jag minns :') <3

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-12-06 10:44:54

såklart jag minns :') <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela