Sommarfrost och svart snö

Publicerad 2011-12-18 16:40:11 i Allmänt,

Det luktar regn och is. Känslan är bedövande när den slår mot den frusna sommarängen, hårt hårt. Dina spruckna läppar kysser den ångande marken när mina ögon ser bort. Såriga och fallfärdiga som betongkropparna, vars inglasade armar sträcker sig mot den ljust mörka himlen. Vissna blommor slår ut, döda kronblad som gäspar och vrider sig nyvaket. Vi står under ett nedhugget träd, jag smeker din feberkalla kind. Du ler och smulas sönder till aska i mina händer, som flyger ut över ängarna likt en slocknad fågel fenix. Jag höjer bägaren, en gest av heder, innan jag smuttar på det flytande silvret. Den dyrbara vätskan stelnar i min magen, till en klump som sänker mig mot havets botten. Ögonenlocken faller från kullen utanför dagiset, rullar i det kittlande gräset. Barnen skrattar och jag ser dina ögon i den fuktiga sanden. Glödande slukar de hela världen och släcker allt mörkt ljus och ljust mörker och världens vita svart. Allt är allt och inget är allt, eller smutsiga lakan i vinden. Snön singlar uppåt och snart ska vi andas regn och kyla igen.

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-12-18 19:46:05

sv: jag hoppas du har rätt.

Postat av: EMELIE LILJEBERG

Publicerad 2011-12-30 08:43:32

Godmorgon!

Hoppas allt är bra med dig?

Kram

Postat av: EMELIE LILJEBERG

Publicerad 2011-12-30 08:52:54

Godmorgon!

Hoppas allt är bra med dig?

Kram

Postat av: Sannalitens.se

Publicerad 2011-12-30 12:21:01

Hej! Hoppas allt är bra med dig och att du haft en bra jul! Jag tänkte kolla om du skulle vilja göra ett bloglovin-byte? I så fall är min adress den här: http://www.bloglovin.com/blog/2681438/sannalitensse Lägg bara till mig och skicka din länk så lägger jag till dig :) Om inte, så önskar jag dig även ett trevligt nyår :) Kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-30 22:44:07

Vill du tjäna pengar på din blogg så som jag gör?

Du kan tjäna upp till 70kr/läsare, toppen vah?!



Kika in här för att läsa mer:



http://piinkqueen.blogg.se/2011/december/tjana-pengar-pa-din-blogg.html



Ingen åldergräns krävs och det fungerar på riktigt, jag har själv testat!

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-01-01 19:17:11

Anmäl dig i Veckans Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare på Söndag!

Vinnarna kommer synas i alla inlägg jag gör i en hel vecka!:)

http://anneliih.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-1.html#comment

Postat av: Monika

Publicerad 2012-01-02 01:30:43

Gott nytt år! :) Hoppas du fick en rolig kväll/natt! :D Kram!

Postat av: Mahtab

Publicerad 2012-01-06 07:33:43

Varje dag under nästa vecka kommer jag att länka en blogg inför mina ca tusen besökare, hur nice är inte det? Om du vill vara med och kanske få en länkning är det bara att du kommenterar att du är med i det här inlägget: http://matiib.blogg.se/2012/january/vill-du-fa-en-lankning-pa-matiibbloggse.html#comment



sorry om du inte gillar sånna här kommentarer, kram<3

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-01-19 16:25:38

det va mig en hel hög med kommentarer du hade här! tänkte bara skriva att jag inte är särskilt kreativ som du säger att jag är för den bilden med hjärtat har jag iochför sig tagit, redigerat och "ritat" själv eller vad man ska säga men det är inte jag som har kommit på själva idén utan jag gjorde bara en egen version.<3

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-01-23 21:51:56

det är inte bara reklamkommentarer käsis! mihi

jag kallar det mer tur, att jag är på rätt plats på rätt tillfälle och klickar ner kameraknappen med dom inställningarna på kameran just då, inte precis en talang. (du ska bara veta hur lång tid det tog för mig att komma på ordet talang... -.-' haha)

och redigeringen är inte så speciell eftersom jag har sett hälften av sättet jag redigerar på andras bloggar...så jag känner mig inte så kreativ trots allt.

Och jag saknar dig, sådär superduperübermegamycket!<3

Om jag någonsin skulle glömma coldplay minnerna med dig skulle jag typ döda mig själv för dom är så underbara! Om jag ska vara ärlig, tror jag att coldplay "förde samman" oss på något sätt. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela