Tisdag i Farbror Grås armar

Publicerad 2013-11-19 21:32:11 i Allmänt,

Denna dagen har varit en sådan där dag utan himmel, när du vänder blicken uppåt ser du mil efter mil av grå sörja som aldrig tycks lätta. Den bara hänger där över oss, väntar på att få droppa ned mellan nacken och kragen, låta sina långa kalla fingrar slicka längs ryggraden.
 
Efter skolan slets jag mellan valet gym och feel good-känsla eller inte gym och plugg= lite mindre, men ändå lite feel good-känsla. Det första segrade emellertid, men när jag stod på trappmaskinen och svettades ut det som jag annars skulle kissa ut fick jag en strålande idé. "Jag blir alltid pigg när jag lägger mig i sängen, så därför ska jag sitta i sängen och plugga", denna frukt av min enorma genialitet visade sig vara ett riktigt genombrott i mitt liv. Visserligen har jag kanske inte fått så hemskt mycket gjort, men jag är i alla fall inte dödstrött som jag annars brukar vara. Plugga i sängen får fem av fem hängpattar! (förresten, vi är fullt hushåll denna veckan så mamma stekte rikligt med bacon till kvällsmaten. det blev hela fem paket, och idag sa de i tidningen att den största miljöboven inom kakintagets produkter är kött. jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte känner mig skyldig alls till varken miljöpåverkan eller för att tillhöra en wannabe amercian-family!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela