Säg nej till mig, innan jag hinner fastnar i dig

Publicerad 2013-12-02 21:30:01 i Allmänt,

Förvirringsratten på mitt liv är uppvriden till snäppet som kommer efter max. Jag blir inte klok på känslan som konstant bubblar i mitt bröst, det känns som om Mat-Tina har mätt upp oro, otålighet, förväntan, panik och springa-iväg-känsla i sin mixer och rört om, fast på fyllan så det hela tillslut blir en trögflytande sörja som stinget mig till halsen. Hela mitt liv är fel, så olikt sig självt som femtiotalets Elvis och nästkomande årtiondets rultig superstjärna.

Jag vill bara leva i ett lugnt tempo igen, allt går för fort. Alla stunder, alla val rinner mellan mina fingrar och hur jag än greppar efter dem hinner jag inte få någon kontroll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela