En tillbakablick, en smak av jord och en doft av fukt

Publicerad 2013-04-01 20:11:00 i Allmänt,

Jag tror att jag har börjat förlåta, nej.. det är inte rätt. Jag tror att jag äntligen har börjat glömma. Jag tror att smärtan av ensamheten utan dig har övermannat smärtan av att du lämnade oss ensamma. Det finns alltför många känslor som borde få utlopp. Känslor som jag inte förstår, som jag inte kan definiera. Som en sten i magen, en sten som jag vill få bort men som behöver det rätta kommandot för att rulla iväg. Än så länge är allt för färskt och nytt för att ta tag i, men det är alltid en början. Ett projekt som består av en stock och en avbarkningskniv, ett startskott för något nytt. Men jag vågar inte hoppas något, jag vill inte bli besviken igen.
För kanske 50 år sedan plockade en åttabarns-pappa upp en kamera och tog ett foto, som hans barnbarn förälskade sig i drygt ett halvt sekel senare. Helt oredigerat och så underbart.
Tack farfar.
 

Kommentarer

Postat av: miriam

Publicerad 2013-04-02 16:31:41

det var sannerligen ett fint foto ja!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela