Cigarettfimpar och kalla fingrar

Publicerad 2011-10-24 22:31:07 i Allmänt,

Det sägs att man inta kan skapa något när man är lycklig, att man helt enkelt inte är i rätt mood. Men, tillåt mig att vara en rebell och gå mot strömmen.
Låt mig skriva om tusen myror som kryper under mitt skinn.
Låt mig skriva om det outgrundliga och hissnande djup jag känner i magen när jag tänker på dig.
Låt mig få skriva, så jag inte exploderar av den euforiska känslan som fyller mig till bredden. Lyckan över livet, lyckan över att vakna på morgonen och veta att dagen kommer fyllas av skratt, gemenskap och kärlek. Mitt hjärta slår snabbare och snabbare av tanken. Om den här texten ens var värd att läsa, det har jag ingen aning och och om jag ska vara ärlig, så skiter jag fullständigt i det. Det enda jag bryr mig om just nu, är att leva i min lilla isolerade värld av rosa moln och enhörningar. Innan den än en gång krossas i tusen bitar.
Jag menar, vad är det annars meningen att man ska göra?
Det sägs att man inta kan skapa något när man är lycklig, att man helt enkelt inte är i rätt mood. Men, tillåt mig att vara en rebell och gå mot strömmen.
Tillåt mig skriva om tusen myror som kryper under mitt skinn.
Tillåt mig skriva om det outgrundliga och hissnande djup jag känner i magen när jag tänker på dig.
Tillåt mig att få skriva, så jag inte exploderar av den euforiska känslan som fyller mig till bredden. Lyckan över livet, lyckan över att vakna på morgonen och veta att dagen kommer fyllas av skratt, gemenskap och kärlek. Mitt hjärta slår snabbare och snabbare av tanken. Om den här texten ens var värd att läsa, det har jag ingen aning och och om jag ska vara ärlig, så skiter jag fullständigt i det. Det enda jag bryr mig om just nu, är att leva i min lilla isolerade värld av rosa moln och enhörningar. Innan den än en gång krossas i tusen bitar.
Jag menar, vad är det annars meningen att man ska göra?

Vackrare video får man leta efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela