Nostalgi

Publicerad 2011-03-25 18:57:25 i Allmänt,

Mamma visade mig ett gammalt intro som jag nästan hade glömt, men som verkligen väckte känslor.
Sailor Moon
Gud, jag fick verkligen tårar i ögonen.
Det där var anledningen till att gå upp på morgonen, det där är min uppväxt, på sätt och vis!
Jag kunde typ alla namn, alla melodier och till och med de flesta episoderna.
Jag minns att jag nästan grät ögonen ur mig när alla dog och sedan levde upp i den riktiga världen som om ingenting hade hänt, som att de aldrig hade träffat varandra och kämpat mot Demonerna från Mörka Månens Rike.
(Jag känner mig äckligt insatt, den det är sånt jag minns =) )
Jag minns verkligen hur ledsen jag var.
Jag minns känslan av att sitta insvept i en filt och mysa.
Jag minns hur mycket jag älskade att kolla på Sailor Moon.
Blev jätte arg när jag inte kunde hitta några ordentliga episoder alls på youtube, jättejätte arg på Ginza.se för att de inte sålde serien på DVD.
GOD DAMN IT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Johanna

Se världen som den verkligen är, med dina egna ögon och ingen annans.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela